Domen....

....så då har det gått några veckor sedan operationen och det börjar närma sig "domedagen" känns lite si o så  just nu ...man har väntat på den dagen men ju närmare den kommer så känns det som jag inte vill veta, det blev ju en rätt så tung sommar med jobbiga bakslag, först gallkolik ( biverkning av en smärtstillande medicin jag fick), ändring på smärtstillande och det bet inte alls .....en vecka senare och några febriga dagar senare så inser vi att såret är inflammerat och dessutom har spruckit ca 4 cm


så det va bara o åka till KS akuten och med skräcken att få sitta flera timmar i kö här ...men då har dom så fiffigt en snabbkö för enklare besvär så det gick snabbt :) kolla tvätta såret och plåstra om ....sen så blev det lite mer mediciner...penicillin och ändrad dosering på värktabletter ...så just nu så är det ett litet apotek jag har o trixa med hemma.
Tillbaka till domen .....som iof inte är så illa egentligen då den är det godaste på den elakartade skalan :) men det va ändå elakartat och då Cancer :( inte riktigt vad jag tyckt att läkaren skulle berätta men ok jag lär ju inte dö av detta så ingen ide att deppa ihop nu .....jag behöver inga cellgifter eller strålning eller annan medicinering nu och det är jättepositivt, kommer att få gå på täta kontroller och det kommer vara mellan 3-6 månader .....så då ser man snabbt om det kommer någon ny metastas eller modertumör och då den här är långsamtväxande så kan man vara lugn nu.....men det lär gå lite som berg o dalbana i kroppen ändå.
Längtar allra mest till att återgå till jobbet och träningen.....men det dröjer lite till innan jag är på banan där då den här inflammationen sinkade min läkning med några veckor :( men på måndag ska jag börja lite lätt o jobba...jippiiiiiii.
Har faktiskt åkt lite motorcykel med min älskling både i går o förrgår :) jätteskönt o få komma ut lite o få in lite andra tankar i skallen.

kramar till er alla och tack för all härlig feedback, blir så glad o det värmer hjärtat <3

Kommentarer
Postat av: Anna

Fina Christine! Tycker det är underbart så positiv du är hela tiden, hälften vunnet om inte mer på det!!

Som dom säger "you are what you believe yourself to be" å tankens kraft ska man inte leka me.

Finns här för dig om så bara vill sitta tyst å vara ..

Puss å kram å massa kärlek till dig!

2011-08-19 @ 09:49:06
URL: http://morannas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0