ett kapitel klart ...nu börjar ett nytt ....

Vad är klart och vad är nytt???
Jo... alla undersökningar och utredningar på den lilla knölen i buken är klara :) det har inte gått så lång tid egentligen men känns just nu som en befrielse att slippa alla undersökningar, 18/4 hittade man en knöl på en röntgen och den va ca 10 cm i diameter och nu vet man vad det är och 13/7 skall den bort.

Paragangliom kallas den lilla rackaren som spyr ut hormoner vilt och galet i min kropp, kommer att berätta lite mer då o då om den lilla fripassageraren i min kropp...

I torsdags så var det dax att bli inlagd på KS ....börjar med mediciner som begränsar hormonutsöndringen så mitt hjärta klarar operationen ( vilket uppskattas ), det negativa är ju att det sänker blodtrycket och det är ju redan rätt lågt så min eventuella permis i fredags blev inställd då jag mådde dåligt :( men va klart bättre igår så då fick jag permis :).
Tänk vad underbart att få komma hem några timmar ...en natt...få vara med min älskling ...allt känns som man upplever det för första gången nu ....man liksom nosar sig fram och är nyfiken ...suger in alla upplevelser och bara njuter ....för nu är inte allting självklart längre och det har min fripassagerare hjälpt mig att inse.

Målinriktat styrde hjärtat bilen till Våfflan i Sigtuna... varmt ute o jag iklädd stödstrumpor på båda benen o svarta mjukisbyxor o t-shirt ...varmt varmt ....god mat och underbar glass och vi hade sällskap av Anna W ....men blev nog lite varmt för min del då jag va nära o svimma efter en stund så det va bara att bege sig hemåt till soffan :)

Nu är verkligheten ifatt igen och jag är tbx på KS och bt mätning o puls o ja ....allt....men själv på en 5-sal i natt :)

Kramar  

Kommentarer
Postat av: Anna

Tycker de e skönt att knölen är på väg bort!! Ja å liten håller alla tummar å tår att allt går finfint å att vi kan komma å hälsa på snart :)

Föresten .. ingen klär som du i ett par stödstrumpor ;)

Många stora kramar till dig från oss <3

2011-07-10 @ 23:16:03
URL: http://morannas.blogg.se/
Postat av: Stine

Tack :) kramar tbx

2011-07-11 @ 08:44:37
Postat av: Åsa

Hej min vän!

Vad bra om knölen lugnar ner sig. Förstår att det frestar på kroppen.

Härligt med utflykt till Våfflan - det gjorde han rätt i, hjärtat. Så härligt med sol och glittrande vatten....mer sånt då du blivit av med knölen. :-)

Hoppas du kan njuta en liten smula av lugnet, även om det är väldigt påtvingat?

Tänker på dig.

Många kramar!

2011-07-11 @ 13:09:20
Postat av: Malin

Hej min goa vän!

Skickar extra mycket energi till dig. Skönt att de ska ta bort den objudna i morgon, allt kommer och gå bra. Vi tänker på dig, ser fram emot att träffa dig min fina vän och din käraste.

Kramar i massor från mig coh Uffe <3 <3 <3

2011-07-11 @ 21:01:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0