Sammanfattning jobbigaste veckan 2011

onsdag 13/7 operationsdagen .....lite förväntansfull är jag, ska ju bli av med den fräcka fripassageraren idag och jag menar hur jobbigt kan det va efterråt ?? Först ska man inte ha ont sen ont ...jag tror jag ska klara mig från smärta ;) det ni vore väl något??

okej nu har jag iaf vaknat upp från operationen och ligger på uppvaket....här skall jag spendera natten pga att jag fått så mycket bt ( blodtryck ) sänkande mediciner innan operationen, känner mig inte direkt pigg, huvudet värker och en enorm samling med sladdar o nålar i min kropp ...med början i ryggen där EDA sitter ( ryggmärgsbedövningen) sen har vi en söt nål i halsen och så någon i min högra arm för att sen upptäcka fyra stycken i min vänstra hand o arm!! just det höll ju på glömma sista slangen ;) katetern ....nu börjar jag fatta ...jag ska alltså inte alls försöka kliva upp i dag.
Jättemysigt då mina älsklingar kom o besökte mig på uppvaket <3 ni är mitt allt!! när dom senare åkte så började en annan känsla infinna sig i min kropp.....illamående ...uhhh, kan berätta att det är inget vidare o kräkas i dom små påsarna, skvätter mindre charmigt runtomkring och den nyligen sydda buken skrattar inte heller :( så huvudvärk o kräkningar fortsatte under natten och vidare fram till mitt på dan dagen efter.
Torsdag 14/7 idag kom mina 3 älsklingar Tessan, Cassi o Anders

fredag 15/7 har fortfarande huvudvärk :( nä men nu....va faaan.... provar mig fram med fil o kaffe o vid 12 har jag fått i mig en hel dl fil o halv dl kaffe o jag tror minsann huvudvärk o illamående är på väg bort :)
Fortsätter o bli piggare o piggare så det blir en liten promenad i korridoren, Tess hinner komma innan jag ska byta avdelning för helgen :) strax senare så kommer Anna o Casper, Malin,  Mamma, Jasmine Daniel o Magda, det blev en riktig helmysig eftermiddag med glass o jordgubbar som Jasmine hade fixat åt oss alla <3

Mamma stannade lite längre så hon var kvar när min älskling kom :) vi mötte honom i dörren ....han blev glatt förvånad att se mig uppe på benen.

Lördag 16/7 mår bra ....ingen värk ....uppe o går, besök av bror, svägerska, Willma o Tyra.....syster o svåger, Sebbe o Bella

litet uppehåll till älsklingen kom o då mötte jag honom ute ( han tyckte jag va lite tokig som är så igång o pigg nu ) han hade med sig mina absoluta favvo naturgodisar ....mums

Söndag 17/7 nu är det inte synd om mig alls :) mår kanonbra ingen värk alls, bara pigg o så rastlös vill göra så mycket o kan göra så lite :( dagen va så lång tills min svärmor o svåger o älsklingen kom på besök men dagen rullade o dom dök upp o vi hade mys :) under dagen så har man sänkt bedövningen på EDAN ( ryggbedövningen) men det känns kanonbra.
¨
Måndag 18/7 äntligen dags att flyttas över till min avdelningen igen :) o alldeles snart ta bort EDAN helt o hållet, ska bli så skönt med dusch o tvätta utan en hel massa slangar överallt och så tvätta håret o få fixa sig lite

....grrrr ...nu va det minsann mindre skönt ....aj så innivassen va ont det gör ....hela dan går åt till värk och börjar misströsta om den ev hemgången som stod o lurade för morgondagen :( nä nu känns livet bra skit i alla fall, älskling kom in på kvällen o han kröp upp bredvid mig i sängen o höll mig så gott han kunde så låg vi där o kika på tv....så för en stund glömde man nästan bort att vi va på sjukhus :)

Tisdag 19/7 vaknar med lite värk men klart bättre än i går och så kommer läkaren in o berättar att jag får åka hem idag :) wihooooo lyckan är gjord :)
Kramar

Kommentarer
Postat av: Anette

Äntligen!!! Så skönt att det är över nu & att du fått komma hem <3 Kramar i massor <3

2011-07-21 @ 17:05:47
Postat av: Åsa

Är så glad att operationen gick bättre än väntat! Önskar att du slipper ha ont, trösten är väl att det är övergående... Lova att du tar det lugnt nu och tar hand om dig under konvalecensen. Låt andra ta hand om dig - istället för tvärtom. God bättring min vän!

Många kramar, Åsa

2011-07-22 @ 08:07:43
Postat av: Anna

<3 hoppas ni får en mysig fredakväll ;)

puss å kram :)

2011-07-22 @ 21:20:57
URL: http://morannas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0